28 nov Változásmenedzsment
Az informatikai rendszerek bevezetésekor, vagy továbbfejlesztésekor általában a szervezetet és/vagy a kapcsolódó üzleti folyamatokat is módosítani szükséges.
A rendszerbevezetéshez kapcsolódó változásmenedzsment (szervezetfejlesztés) célja, hogy az átszervezett folyamatok hatékonyabban tudják szolgálni a partner üzleti érdekeit.
A folyamatok optimalizálása során a szervezet jelenlegi felépítéséből, és üzleti folyamataiból, szerződésállományaiból kiindulva, azokat felmérve szükséges megtervezni az új folyamatokat/szervezeti egységeket, figyelembe véve a változások bevezetésének ütemezését, valamint kommunikációját is egyaránt.
A rendszerfejlesztés, bevezetés, valamint a hozzájuk kapcsolódó folyamatok és/vagy szervezeti átalakítás egyik legkritikusabb pontja a nem kellően megtervezett változáskezelési eljárás. A változásokkal szembeni (emberi) ellenállás, az alacsony motivációs szint, és morál, a kommunikációs folyamat sérülése, illetve a rendszerváltozások miatti kezdeti hatékonyságvesztés, és esetleges ügyviteli problémák jelentős kockázatokat rejtenek magukban a sikeres bevezetésre/átalakításra vonatkozóan.
A szervezetek változásmenedzsmentjéhez az alábbi technikai támogatásokat is biztosítjuk:
- képzési rendszerek, a belső kommunikációs rendszer, webes alkalmazások, információs háttér fejlesztése,
- csapatépítés, munkaerő gazdálkodási standardok, teljesítménymérési rendszerek bevezetése,
- csoportmunka hatékonyság növelő megoldások bevezetése, úgymint saját fejlesztésű Vezetői Kontroll és Projektkövető rendszer, vagy saját, egyedi implementációjú megoldások bevezetése (SAMBA szerver, levelező rendszerek, nyomtatási szolgáltatások, Asterix alapú IP telefonközpont FAX szervizzel, stb.),
- egyedi fejlesztésű elektronikus oktatási (e-learning) rendszerek kidolgozása.