23 nov E-közigazgatási keretrendszer
Az Elektronikus Közigazgatási Ügyintézési Keretrendszer a közigazgatási szervek, önkormányzatok komplex működésének elektronikus támogatására szolgáló termékcsalád. A csomag több modulból áll, bevezetésük az egyéni igényeknek megfelelően történik. Központi adatbázisa nélkülözhetetlen adatokkal támogatja az egyes közigazgatási szervek, önkormányzati osztályok ügyintézési folyamatait.
Szociális Rendszer Modul
A Hivatal összes szociális feladatát teljes egészében lefedi. A szociális rendszer célja a szociális (segélyezési) folyamatok elektronikus úton történő lebonyolításának támogatása. Felhasználóbarát menürendszere megkönnyíti a programban való gyors, és egyszerű eligazodást.
A segélyek számosságára, fajtáira, és kezelésük bonyolultságára tekintettel az országban a legnagyobb referenciával rendelkezünk! A program hatalmas adatmennyiséget tud kezelni, ennek ellenére az adatokból a rendszer villámgyorsan a legbonyolultabb lekérdezéseket is elő tudja állítani.
A program egyik nagy előnye a vékony kliens technológia alkalmazása, ami azt jelenti, hogy az ügyintéző számítógépére nem kell semmit sem telepíteni, és a futtató (klines) gép teljesítménye is közömbös. Egyszerűen elegendő, ha egy internet böngésző van a gépén.
Az opcionális kiegészítésekkel a törvényben előírt jelentéseket, statisztikákat könnyen, és gyorsan el lehet készíteni:
- OEP jelentés,
- KSH statisztika,
- Foglalkoztatási és Közfoglalkoztatási Adatszolgáltatás (FOKA).
A rendszer a kifizetéseknek számos formáját támogatja, banki átutalásokhoz saját banki interfésszel rendelkezik.
Önkormányzatok pénzügyi, ellátási csoportja számára kifejlesztet modulok:
- ÁFA analitika: Bejövő számlák kezelése.
- Kafetéria nyilvántartás: Nyilvántartja a dolgozó által választott kafetéria csomagot.
- Intézmények finanszírozása: Az önkormányzat intézményeinek a pénzügyi finanszírozását követi nyomon.
- „Havinfó”: Az Önkormányzat intézményeinek a bevételeiről, és a kiadásairól ad információkat. A bevételeket/kiadásokat főkönyvi számonként részletezi.
- Kifizetetlen számlák nyilvántartása: Az önkormányzat intézményeinek kifizetetlen számláiról nyújt információkat.
- Csekk nyomtatás: Csekk kitöltést támogató segédprogram.
- Kamatszámító segéd program.
- Orvosok ügyeleti számlái: Orvosok ügyeleti díjainak nyilvántartása, és elektronikus átutalása.
- Utalványozás: Az utalványozás a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének, vagy elszámolásának minden területét lefedi.
Önkormányzatok Közterület-felügyeleti és Rendészeti Osztályai számára kifejlesztet modulok:
- Átirat: A közterület-felügyelők szolgálatteljesítésük közben a közterületek ellenőrzése során feltárt hiányosságokat dokumentálja, rendszerezi, és továbbítja az illetékes belső osztály, csoport, vagy külső önkormányzati cég, esetleg hatóság felé.
- Közterületi bírság: Nyilvántartja a közterület felügyelők intézkedéseit: bírságokat, feljelentéseket, figyelmeztetéseket, és célellenőrzéseket. Ki, mikor, hol követte el a szabálysértést. A program teljes körűen lefedi a teljes folyamatot: csoportosít, különböző szűrési lehetőségeket biztosít, befizetéseket ellenőriz, felszólításokat küld, feljelentést, jelentéseket, statisztikákat készít, gépjárművek forgalmi rendszámának azonosításához interfészt tartalmaz a Központi Hivatal nyilvántartásának lekérdezéséhez.
- Diszpécser program: Az osztályra beérkezett bejelentéseket, és megtett intézkedéseket tárolja, dokumentálja, széles körű lekérdezési, listázási lehetőséget biztosít.
- Eb nyilvántartás.
- Szabálysértés nyilvántartás határozat készítéssel, postázó funkcióval, és pénztárnaplóval.
Önkormányzatok HR, és közoktatási csoportja számára kifejlesztet modulok:
- Kafetéria nyilvántartás: Nyilvántartja a dolgozó által választott kafetéria csomagot.
- Intézményi álláshelyek nyilvántartása: Az önkormányzat intézményei interneten keresztül felviszik az üres álláshelyeket.
- Intézményvezetők átsorolása program: Tartalmazza az önkormányzat intézmény vezetőinek minden, az átsoroláshoz szükséges adatait, elvégzi a léptetést, és a határozat készítést. Számos rendezési, és szűrési feltételt kezel a listakészítéshez.
- Diákok-fellebbezések program: Az iskolákban tanuló diákok alapadatait tartja nyilván. Az adatbázis interneten keresztül, az iskolák által is feltölthető. A felvett, és a fellebbezett tanulókat összeveti, és előkészíti a jegyzői döntést, támogatja a határozatok nyomtatását.
- Személyzeti nyilvántartó: Teljes egészében lefedi a dolgozókkal kapcsolatban felmerülő nyilvántartási feladatokat. Sokfajta adatot tartalmaz a dolgozóról. A személyes alapadatain kívül tartalmazza még a munkavégzés helyét, a fizetésével kapcsolatos adatait, a beosztásával, iskolai végzettségével, nyelvismeretével kapcsolatos adatait. Tárolja a különböző vizsgáit, fegyelmi büntetéseit, minősítését, kitüntetéseit, üzemorvosi vizsgálati idejét, munkaköri leírását, vagyonnyilatkozat idejét, teljesítményértékeléssel kapcsolatos információkat. A programból jelenleg 15 fajta iratot lehet nyomtatni a kinevezéstől kezdve az átsorolásig, és a munkaviszony megszűnéséig. Ezen kívül rengeteg listát tartalmaz, amely a használat során az igényeknek megfelelően készült el.
Önkormányzatok általános munkafolyamatait támogató modulok:
- Projekt Office modul: A települések számára fontos feladattá vált, – hogy a sikeres pályázati tevékenység érdekében – a legfontosabb szabályokat, módszereket elsajátítsák, és alkalmazzák. Az Európai Uniós tagsággal megnyíló nemzetközi források kiegészülve a hazai – rendkívül szerteágazó – lehetőségekkel, szükségessé teszik a fejlesztési irányok meghatározását, a pályázatírás, és koordinálás minél magasabb szintű megvalósítását. A források felhasználásának sikere jelentős mértékben azon múlik, hogy egy önkormányzat képes-e jó minőségű, megalapozott projekteket felmutatni, amelyeken keresztül igénybe veheti a támogatásokat, továbbá tényleges eredményeket tud elérni a település fejlődésében.
A jó minőségű projektek elsősorban sikeres projekttervezést igényelnek. Ezeknek a feladatoknak az elvégzéséhez elengedhetetlen egy olyan információs rendszer, mely könnyen kezelhető, egységes szemléletű, rugalmas, az igényeknek megfelelően módosítható.
Legfontosabb funkciók:
- Pályázati tevékenységek kiértékelése,
- Projekt-generálás,
- Projektek kidolgozása, és megvalósítása,
- Forrástérkép,
- A benyújtott pályázatok nyilvántartása,
- A projektek megvalósulásának szöveges értékelése,
- Pályázati önrész költségvetési sor felhasználása,
- Az Önkormányzatra vonatkozó információk,
- Kimutatások, lekérdezések, listák.
- Postázó program: Nagy mennyiségű levél kiküldésének kezelése. A levél fajtája alapján a program a díjat automatikusan számolja, a tértivevény, boríték, etikett, csekk és postakönyv nyomtatása biztosított.
- Szerződés nyilvántartás: Kifejezetten az önkormányzatok szerződéseinek a nyilvántartására készült.
- Telefonkönyv: Elsősorban önkormányzatok részére készült, de bármely olyan intézménynél vagy hivatalnál alkalmazható, amelynek a felépítése osztálystruktúrán alapul. A program hármas szervezeti egység tagolódást használ, ami lehet például főosztály – osztály – csoport. A dolgozó fotója a név mellett rögzíthető. Változatos és gyors keresési lehetőségeket biztosít.
Egyéb modulok:
- Anyakönyvi modul: Az Anyakönyvi és Népesség nyilvántartási Csoport számára.
- Iskolai igazolatlan hiányzások nyilvántartása: A Gyámügyi és a Pénzügyi Osztályok számára.
- Mezőőri nyilvántartás.
- Roncs autó nyilvántartás.
- Telepengedélyek modul az Önkormányzatok számára a 258/2008.(XII.31.) Korm. rendeletben előírt nyilvántartási és engedélyezési kötelezettséget támogatására.
- Működési engedélyek a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Kormány rendelet előírásainak megvalósítására.
- Szavazóköri bizottsági tagok: Az országgyűlési, önkormányzati, Európai uniós, és időközi választáskor, vagy népszavazáskor sok szavazókör lehet, manuálisan nagy feladat az önkormányzat köztisztviselői számára a szavazókörökbe a tagokat beosztani, kiértesíteni, felesketni, stb. Ezeket a feladatokat támogatja a program.